Bild
Nästa artikelNya Porsche 911 RSR med större motor och bättre aerodynamik
Publicerad 22 januari 2009
Nyheter
Tävlingsbilen 911 RSR får en omfattande översyn till årets tävlingssäsong. Bilen, som förra året vann American Le Mans-serien och 24-timmarsloppet på Nürburgrung, ser ut att gå en lysande säsong till mötes.
Det mest synliga skillnaden är den omdesignade fronten med större luftutsläpp i fronthuven. Aerodynamiken undertill har finslipats och den stora bakvingen går att justera i en större omfattning än förut.Bromssystemet har genomgått en omfattande bantning.
Motorn har borrats upp från 3,8 till 4,0 liter och trots att restriktorn i luftintaget blivit mindre enligt det nya reglementet ger motorn nu 450 hästar vid 7800 r/min och 430 Nm vid 7250 r/min. Varvtalsstoppet ligger på 9000 r/min.
Den nya multifunktionsdisplayen har en växlingsindikator för att hjälpa föraren att växla optimalt.
RSR-modellen är den tredje varianten (vid sidan av GT3 Cup och GT3 Cup S) som erbjuds av Porsche Motorsport och till dags dato har man byggt 20 bilar som just nu håller på att levereras till racingteam världen över. bilen kostar 380 000 euro plus lokala skatter.
Motorn har borrats upp från 3,8 till 4,0 liter och trots att restriktorn i luftintaget blivit mindre enligt det nya reglementet ger motorn nu 450 hästar vid 7800 r/min och 430 Nm vid 7250 r/min. Varvtalsstoppet ligger på 9000 r/min.
Den nya multifunktionsdisplayen har en växlingsindikator för att hjälpa föraren att växla optimalt.
RSR-modellen är den tredje varianten (vid sidan av GT3 Cup och GT3 Cup S) som erbjuds av Porsche Motorsport och till dags dato har man byggt 20 bilar som just nu håller på att levereras till racingteam världen över. bilen kostar 380 000 euro plus lokala skatter.