Bild
Nästa artikel

Korrigerad understyrning

Alfa Romeo GT 2,0 JTS

Med ett gasuppsläpp


runt varje kon tar Alfa Romeo 159 precis det spår man vill. Det går även i jämn fart men då får man acceptera att det är understyrningen som sätter gränsen för framfarten. Båda metoderna resulterar i samma hastighet genom slalomtestet men gasuppsläppen är mer belönande då bilen är i balans. Bilens reaktioner när man vill ändra riktning är mycket bra för en familjebil, snabbt och lätt över till andra sidan i lätt, slutgiltig understyrning.


Porsche 911 håller sitt rekord


i den raka slalombanan. Lättkontrollerad även när sladden är ett faktum. Däckens grepp och den utsökta balansen ger Carrera övertaget.


Tyvärr är Miata lite


för neutral för sitt eget bästa. I slalomen vill bakvagnen gärna ge sig ut i egna spår. Problemen är jämn fart eller gasuppsläpp. Med lite gas fungerar allt perfekt, men då ökar farten hela tiden vilket ställer till det i slutet av banan.

Taggar: Slask
Korrigerad understyrning
Korrigerad understyrning

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.