Bild
Nästa artikel

Bentley Continental GTC i ny form

PREMIÄR

Så där ja, då har även cabrioletversionen av Bentley Continental fått nya karossen och motorn. Subtila skillnader.

Sommaren lider mot sitt slut. Men här har du något att se fram emot inför nästa sommar. Taklösa Bentley Continental GTC har nu genomgått samma generationsskifte som coupémodellen GT. Det innebär kaross med kantigare veck och mer muskler i linjerna.

Fälgarna har växt och 20 tum är nu standard. För första gången finns 21-tumsfälgar som tillval, och detta i tre olika utföranden.

I kupén är valmöjligheterna ännu fler. Det finns inte mindre än 17 olika färger på skinnklädseln, som i sin tur kan sammanfogas med sex kontrastfärger. Till panelerna står sju olika typer av trädekor till buds.

Benutrymmet bak har blivit något lite bättre. Bentley har även uppdaterat infotainmentsystemet och nu erbjuds bälten som puttas fram för att bli lättare tillgängliga och framstolar med varmluftsfläktar för de åkandes nackar. Det senare känt från Mercedes och Peugeot.

W12-motorn på 6,0 liter har fått effekten uppskruvad från 560 till 575 hk och vridmomentet är nu 700 Nm (+ 50 Nm). Motorn är nu optimerad för att kunna köras på E85. Och bestämmer sig någon Bentley-ägare för att göra detta lär den svenska tillgången vara slut snart därefter.

De första bilarna levereras i slutet av 2011, europeiskt grundpris är 170 060 euro.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.